Založ si blog

O pánovi, ktorý nekecal (nekecá)

Prepínajúc včera (rôzne) televízne programy, v ktorých sa (ale) do omrzenia opakujú poväčšine len otravné reklamy so slaboduchými kecami o politike, som zrazu – okolo 21:30 hod. natrafil na kanál TV JOJ24, kde práve bežala relácia ZDRAVIE.

Bol to rozhovor o črevnom zdraví, v hlavnej úlohe s naslovovzatým odborníkom, ktorému „sekundovala“ moderátorka; pred kamerou tam nebol nikto viac.

V prvej chvíli som mienil pokračovať v nekonečnom zúfalom prepínaní programov, v snahe naďabiť na čosi zaujímavé (alebo aspoň „záživné“). Ale živý prejav onoho odborníka, ktorý mal pred menom i za menom po dva tituly, ma primäl na chvíľu sa v „žhavení“ televízneho ovládača zastaviť. Relácia už síce bežala, ale aspoň som ju dopozeral až do konca, niekedy okolo 22. hod.

Zo všetkých tých titulov, ja osobne, som prisúdil tomu odborníkovi predovšetkým titul „p.“ – totižto „pán“, (resp. pán Kužela).

Podľa môjho osobného názoru, jeho oprávnenie predstavovať sa verejnosti ako doc. MUDr. Ladislav Kužela, PhD, MPH je, v porovnaní s formou jeho nenúteného a zároveň pútavého vystupovania pred kamerou, takmer (ja tomu hovorím) „šuvix“. – Pán Kužela totiž hovoril k téme zažívania (trávenia) s osobným zaujatím, jedinečne vyvažujúc odbornú argumentáciu s jej až, povedal by som, geniálne zvoleným zjednodušovaním pre laickú verejnosť. Aby bol jeho výklad pre televízneho diváka pútavý a aby bol preňho zároveň aj zdrojom cenných informácií.

Pani moderátorka, ktorej meno som sa (v sledovanom zbytku relácie) nedozvedel, mu bola dôstojným partnerom.  

To sa dnes v televízii, zamorenej hoaxami a účelovými kecami (najmä o politike), len tak často nevidí.

Preto som si dovolil nadpísať tento svoj „názorový“ článo(če)k – ako zvykne často písavať istý bloger „ferro“ – titulkom, ktorý tvrdí, že „pán nekecal“. S tušením, že pán Vladislav Kužela ani inokedy nezvykne „tárať do vetra“.

Za toto som sa rozhodol, aj takouto formou, mu verejne poďakovať. – Ďakujem, pán docent.

A ďakujem aj pani moderátorke. – Kiež by bolo takýchto, obsahovo podobne cenných a excelentne zvládnutých, programov v našich televíziách (podstatne) viac!

Do pozornosti (prípadných) diskutérov

Keďže neviem reagovať na diskusné príspevky čitateľov v diskusiách k článkom na blogoch Pravda.sk, odpovedám diskutérom k mojim blogom tým spôsobom, že svoje odpovede pripájam na koniec jednotlivých blogov pomocou možnosti „upraviť článok“. Preto záujemcovia o prípadnú odpoveď na svoje diskusné príspevky, nech ju hľadajú na konci textu predmetného blogu.

Ďakujem za porozumenie.

Odpoveď pre diskutéra s nickom „olitat“ :

Veľmi pekne vám ďakujem za „nevyžiadanú radu“ ako sa dostať do diskusie k článkom na blogu, vážená pani „olitat“.

Keď som išiel podľa vášho návodu, narazil som na problém „heslo“. Neviem nájsť, kde som si ho poznamenal, hoci logika veci mi navráva kde by som ho mal mať uložené. Veď pri svojom veku zabúdam juž aj na dôležitejšie veci. Priznal som teda farbu, že som heslo zabudol. Odpoveďou mi bolo, že vraj nové vygenerované heslo mi poslali na moju e-mailovú adresu. Ale zatiaľ akosi nedošlo. Využívam teda svoj zavedený postup – odpoveď  cez „úpravu článku“.

Možnosť diskutovať sa stala pre mňa naliehavejšia (až naliehavá) z dôvodu znepokojujúceho obsahu najnovšieho článku blogera Juraja Paškuliaka – Temno. Ak by sa blížilo k pravde to, čo naznačili v diskusii pod týmto článkom doterajší diskutéri… Chcel by som tomuto pánovi čosi povedať. Vzhľadom na terajšie svoje (nulové) možnosti debatovať na Pravde.sk, budem to musieť pravdepodobne vyriešiť tak, že svoje „rozumy“ pretlmočím pánu Paškuliakovi osobitným článkom; pravdepodobne ešte dnes. Pretože tie „poznámky“ diskutérov, ktorí zareagovali na jeho článok (a ak správne tušia), pán Paškuliak – s pravdepodobnosťou rovnajúcou sa istote – vníma len ako slová, slová, slová… a nič iné ako len slová. Proste, lacné „bláboly“.

P.S.: Ešte ma napadlo poprosiť vás, ak by ste boli taká láskavá, aby ste pretlmočili túto informáciu do diskusie pod článkom Temno. (Napokon – mohol by to urobiť aj ktokoľvek iný.) Ďakujem.

Kde je Halleyho kométa a iné súvislosti

28.04.2024

V pondelok 8. apríla došlo v Severnej Amerike k úplnému zatmeniu Slnka. Pás totality, ktorý máva dĺžku približne jednej tretiny zemského rovníka, prechádzal kontinentom z juhozápadu na severovýchod. Na pevnine začínalo zatmenie Slnka v Mexiku, postupne prešlo 15-timi štátmi USA a skončilo v oblasti kanadských provincií Newfoundland [...]

Pellegrini, Korčok a blábológovia

08.04.2024

Tak, máme na Slovensku zasa jedny voľby za sebou. Tentoraz prezidentské. Už prvému kolu predchádzala kopa rečí od všelijakých sociológov, politológov a rôznych iných im podobných …ógov, ktoré svojim divákom „pchali pod nos“ komerčné televízie, ba aj „verejnoprávna“ RTVS. Kvôli tým …ógom som (sám pre seba) vymyslel bohemizmom zapáchajúci [...]

80 rokov organizovanej filatelie v Liptovskom Mikuláši

14.03.2024

V šesťdesiatych rokoch minulého storočia, sedávali sme traja-štyria chlapci vedľa seba kdesi na lavičke, aby sme si prezreli, kto aké má poštové známky vo svojom filatelistickom albume. Zaujímal nás každý nový prírastok do kohokoľvek zbierky. Lúštili sme texty, ktoré na známke boli a kochali sme sa v kráse jej výtvarného prevedenia (kráse podľa našich kritérií). [...]

Tibor Gašpar

Gašpar: Slovensko zaznamenalo nárast nelegálnej migrácie z Ukrajiny o 82 percent

29.04.2024 12:20

Podľa neho ide o reakciu na Kyjevom nedávno prijatú novelu mobilizačného zákona.

lešť

Vojaci si v Lešti preverili svoju pripravenosť v rámci cvičenia Strong Cohesion 2024

29.04.2024 12:01

Na cvičení sa zúčastnilo takmer 1 500 vojakov šiestich armád NATO so 400 kusmi vojenskej techniky.

Ruská polícia, poriadková polícia, Petrohrad,

Militanti zaútočili na policajtov v Rusku, hlásia sedem mŕtvych. Útočili aj pred týždňom

29.04.2024 11:20

Ozbrojenci severne od mesta Karačajevsk začali proti dopravným policajtom paľbu z automatických zbraní a hodili na nich výbušné zariadenia.

ide o pravdu, dzurinda

Dzurinda: Nie je najmenší dôvod zvažovať alternatívu k EÚ

29.04.2024 11:15

Expremiér pred 20 rokmi doviedol Slovensko do Európskej únie.

cudzis

Nezávislý, realisticky zmýšľajúci "voľnomyšlienkár", s úprimným záujmom o čo najdokonalejšie a najnázornejšie pochopenie (fyzikálneho) usporiadania objektívnej reality (sveta). Vyznávač hesla: Do nového tisícročia s novými myšlienkami!Svojimi myšlienkami nemám zámer nikoho urážať, chcem ho iba donútiť, aby sa nad nimi zamyslel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 48
Celková čítanosť: 211181x
Priemerná čítanosť článkov: 4400x

Autor blogu

Kategórie