Stále s respirátorom k lekárovi! – Už ma to štve

3. februára 2023, cudzis, Nezaradené

Dnes som absolvoval naplánovanú kontrolu u očného lekára. Po vstupe do budovy, kde sú sústredené viaceré odborné lekárske ambulancie, som zaregistroval, že ľudia sa tu ešte stále pohybujú „maskovaní“. Lebo, popravde povedané, s odstupom času od poslednej zdravotnej kontroly, som si už nebol istý či táto debilina ešte stále platí. Veď už skapal aj ten „hlavný“, čo občanov (v tomto smere) buzeroval. Ak by niekto nesúhlasil s mojím postojom, nuž – je to len môj osobný názor. Ale, žiadam, aby sa to konečne a racionálne riešilo.

Keď som vošiel do čakárne, sedeli tam už zo štyria-piati klienti. Ambulancia sa nachádza na prvom poschodí, na ktoré som vyšiel peši, a s respirátorom sa mi tam – aj posediačky – dosť ťažko dýchalo. (Ani veľmi nečudo, v júni budem mať 70 rokov).

A pomyslel som si: Kvôli čomu tu musíme takto sedieť, ako dáki debili? Nepoviem, keby sme sem prišli – napríklad – s nejakým infekčným problémom … Ale sme tu kvôli kontrole – očí!

Kašlime už konečne na „logiku“ – že vraj do zdravotných zariadení pravidelne chodieva spústa pacientov, s množstvom kadejakých diagnóz, môže sa tu nachádzať spústa rôznych patogénov… Takým činom sa definitívne „premoríme“ možno desaťkrát pomalším tempom.

Do predajne potravín, napríklad, kam mnohí chodievame podstatne častejšie, žiadne rúška ani respirátory netreba. Okolo pokladní sa tam denno-denne „premelú“ stovky kupujúcich, a nedal by som krk za to, že sa medzi nimi nevyskytne aj zopár nakazených dákou infekciou! A predsa, tam rúška, respirátory či voľačo podobné netreba, resp. nie je to povinné.

Z ľudského hľadiska, aký je rozdiel medzi lekárom vyšetrujúcim „bežný“ zdravotný problém v ambulancii, a pokladníčkou pri pokladni v predajni potravín?

Dvakrát by som nepovedal, že keby terajšia vláda v demisii dostala ZA TO prisľúbené „demokratické“ predĺženie svojho bačovania o ďalší rôčik-dva, dokázala by sa nadchnúť aj myšlienkou usporiadať kvôli tomuto problému trebárs ďalšie REFERENDUM.

P.S.: Dúfam, že sa nenájde viťúz, ktorý mi v diskusii odporučí nasadiť, pri pohybe na verejnosti – okrem respirátora ešte aj psí náhubok, aby som „nepyskoval“.