Poznámka k zámeru predaja zemného plynu za ruské ruble

29. marca 2022, cudzis, Nezaradené

Práve som si vypočul v televíznych novinách správu, že krajiny skupiny G7 (Kanada, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Japonsko, Veľká Británia a USA) rozhodne nesúhlasia s Putinovým zámerom predávať ruský zemný plyn do Európskej únie za ruble.

Dôvod. – Z právneho hľadiska, dlhodobé kontrakty na odber zemného plynu z Ruska do EÚ sú de facto dohody. A dohody by sa mali – resp. musia (?) – dodržiavať!

Ja, keby som mal na rukách i nohách po desať prstov,  „beriem túto zásadu všetkými štyridsiatimi“. Inými slovami, som za, snažím sa ňou riadiť (na úrovni „slovo robí muža“).

Iba jedna vec mi akosi nejde do hlavy. – Majetok ruských bánk alebo ruských firiem, i majetok Rusov-jednotlivcov, kdekoľvek na svete, hádam tiež vznikol v súlade s právom platným aj v G7. Ako taký bol iste garantovaný nejakými dohodami. Ako teda bolo možné „kradmou rukou“ siahnuť na onen všetok majetok a „zmraziť“ ho?